אחות פרטית בבית חולים – למי השירות מומלץ ומתי?

אדם שמתעתד לעבור ניתוח, יאושפז, ברוב המקרים, בבית החולים למספר ימים. האחים והאחיות בבתי החולים מעניקים שירות מסור וטוב, מקצועי ואמין.

אולם בשל הלחץ והעומס במחלקות לצד מצוקת כוח אדם, תשומת הלב של צוות האחיות מתחלקת בין מאושפזים רבים, רבים מדי, ושלא באשמתם הם לא מסוגלים להתמקד בחולה עצמו שמתאושש מטראומת הניתוח וזקוק להשגחה צמודה ולסיוע בדברים שונים. הפתרון לכך הוא אחות פרטית בבית חולים, שמתמקדת אך ורק במטופל אחד – הלקוח שלה. 

אחות פרטית לאחר שיקום | שירותי סיעוד

מה זה שירות אחיות סיעודיות פרטיות

אחות פרטית בבית חולים ציבורי נמצאת שם עבור חולה אחד ויחיד שרכש את שירותיה מחברות סיעוד מורשות. האחות נמצאת למענו ועונה לכל צרכיו, זמינה לשאלות, יכולה לתת מענה מקצועי, דואגת למטופל לאוכל ולשתייה, מקלחת את המטופל ומלווה אותו לשירותים, ואם יש בכך צורך היא תקרא לאחיות המחלקה כדי לענות על שאלות המטופל. כל מי שאושפז יודע כמה זמן לוקח ״ללכוד״ את תשומת לב האחיות ללא עזרה בשל העומס. אחות סיעודית פרטית תדאג לזה ללא טרחה מצד המטופל. 

בנוסף, אחות פרטית דואגת להתעדכן במצבו הרפואי של החולה על ידי רופאי המחלקה והאחיות, ומעבירה את העדכונים הלאה לבני המשפחה, מבלי שהם צריכים לנקוט בפעולה כלשהי, כך שהראש השקט הוא גם למטופל או המטופלת, וגם לבני ובנות המשפחה. 

תפקידה של אחות פרטית לאחר ניתוח

אנשים שמזמינים שירות אחות פרטית לאחר ניתוח בבית חולים עלולים להתבלבל ולחשוב שמדובר באחות שמבצעת את התפקיד המקצועי של האחים במחלקה, אך התפקיד הוא שונה.

רק האחים והאחיות במחלקה יכולים לתת טיפול רפואי. עזרה סיעודית פרטית מאחות כוללת השגחה על החולה, דאגה לכל הצרכים האישיים שציינו בנוסף לסידור המיטה ונוכחות בביקורי רופאים, וקישור בין המשפחה לצוות הרפואי. נדגש, אחות פרטית לאחר ניתוח בבית חולים לא יכולה מבחינה חוקית לתת טיפול כמו מתן תרופות, לקיחת בדיקות דם, הזזת החולה ממיטתו ללא אישור של גורם מוסמך ועוד.

אחות סיעודית בבית

אפשרויות נוספות עזרה סיעודית פרטית כוללות אחות סיעודית בבית, פתרון מצוין עבור מטופלים שזקוקים להשגחה בביתם. אחות סיעודית בבית יכולה לסייע במתן תרופות וזריקות, החלפת תחבושות, וידוא מדדים כמו לחץ דם ודופק תקינים, יצירת קשר או הזעקת צוות רפואי ככל שיש בכך צורך, ועוד.

ניתן להזמין גם אחות סיעודית לבית ללילה, שירות שמתאים במצבים שבהם בני המשפחה מטפלים בקרוביהם אך הם זקוקים ללילה חופשי, או כשהמטפלת הקבועה נמצאת בחופשה. אחות סיעודית בבית יכולה לעשות הרבה דברים שאסור לה לעשות בבית החולים, כמו למשל ביצוע בדיקות דם ושליחתן למעבדת קופת החולים, הזרקות, הכנסת קטטר או החלפתו, מתן עירויים, וטיפולים מורכבים אחרים. 

 

מאמר מומלץ לקריאה:

 

למי מיועד שירות עזרה סיעודית פרטית?

שירותים שניתנים על ידי אחות פרטית בבית חולים כדאיים במיוחד עבור אנשים שעברו ניתוחים שמגבילים אותם בתפקוד עצמאי, לפחות ביממה הראשונה לאחר הניתוח, כולל טיפול צמוד גם במשך הלילה. השירותים כדאיים גם עבור חולים שבני משפחתם נמצאים במקומות מרוחקים מאותו בית חולים, והם דואגים מאוד לשלומו. 

כולנו היינו רוצים שיהיה לנו 100% זמן פנוי לטפל בקרוב משפחה שזקוק לעזרה כזו, אך לפעמים החיים לא מאפשרים זאת בשל משפחה משלנו, טיפול בילדים, שהיה בחו״ל בזמן שהמקרה שמצריך סיעוד זמני מתרחש, ועוד סיבות.

אחות פרטית בבית או אחות פרטית לאחר ניתוח פותרת את הבעיה, מעניקה ראש שקט לבני המשפחה, ומורידה את ייסורי המצפון. 

החשיבות של טיפול סיעודי על ידי אחות פרטית בבית חולים ציבורי בתהליך ההחלמה של החולים לאחר הניתוח שעברו, היא רבה. כשישנה אחות פרטית, החולה שמתאושש מניתוח מקבל את כל תשומת הלב לה הוא זקוק מבלי להמתין עד שאחד האחים או האחיות במחלקה יתפנו אליו, ויש לו זמן להתרכז בתהליך ההתאוששות וההחלמה.

ברגע שחולה מקבל טיפול צמוד לאחר ניתוח, הוא יכול להיות סמוך ובטוח כי הוא נמצא בידיים טובות, וגם בני המשפחה יכולים להיות רגועים ולדעת שהוא נמצא תחת השגחה צמודה, ושבכל מקרה הם יקבלו עדכונים רפואיים רלוונטיים לגבי מצבו. אחות פרטית מקנה אווירה נינוחה ובטוחה גם לחולה וגם לבני המשפחה.

איך בוחרים אחות פרטית

מצבים בהם לדוגמה חולה נמצא לאחר ניתוח, הם מצבים רגישים מאוד מבחינה נפשית ופיזית, הן לחולה עצמו והן לבני המשפחה המודאגים. בגלל רגישות המצב, כדאי מאוד לבחור את האחות הפרטית שתטפל בחולה, בצורה חכמה ועם מחשבה רבה.

כיום קיימות חברות מורשות רבות שמעניקות שירותי אחיות פרטיות בבתי חולים. אותן חברות יכולות להתאים את האחות לחולה המסוים ולסוג הניתוח אותו עבר, מבחינת הניסיון שצברה בתחום ומבחינת הידע שלה. החברות הללו בודקות את הקשר שנוצר בין האחיות לבין החולים ובני המשפחות, וכמובן את הזמינות שלהן לטיפול, ולפי זה משתדכות האחיות לחולים. עזרה זו מצד חברות השירותים עשויה להועיל מאוד.

לפעמים מתעורר צורך בהמשך הטיפול של אחות פרטית גם בבית לאחר השחרור מבית החולים, וחשוב שאותן חברות שמעסיקות אותן, תדענה להתאים לחולים את האחיות שיכולות לתת את השירותים האלו.

אחות פרטית מחיר 

מחיר אחות פרטית משתנה בין חברה לחברה, במספר השעות שאתם זקוקים לה, אם מדובר בשבת או חג, אחות פרטית ללילה או למהלך היום. המחירים לרוב נעים בין 75 ל-120 שקלים לשעה, אך יכולים להיות גם למעלה מזה. יש תוספות עבור אחות פרטית בסופי שבוע וחגים. 

כדאי לדעת שבמסגרת הביטוחים המשלימים ברובד הגבוה, קופות החולים מציעות סבסוד לחלק משירותי עזרה סיעודית פרטית, בעיקר בכל מה שקשור לאחות פרטית לאחר ניתוח.

הרובד העליון אומר כללית מושלם פלטינום, מכבי שלי, מאוחדת שיא, ולאומית זהב. אין הטבות בביטוח המשלים ברובד התחתון (מכבי זהב, כללית מושלם זהב, מאוחדת עדיף, ולאומית כסף). כל קופה מציעה מסלול שונה במספר הימים ובגובה הסכום המקסימלי. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי באחת מחברות הביטוח, כדאי לבדוק אם הוא כולל כיסוי והחזרים גם לשירותי אחות פרטית. 

זקוקים לעזרה בבחירת שירותי אחות פרטית בבית חולים ועזרה סיעודית פרטית מכל סוג? צוות המומחיות שלנו במרכז מידע גיל הזהב שמח לעמוד לרשותכם בייעוץ ללא תשלום. השאירו הודעה כאן באתר או התקשרו אלינו וניתן לכם את כל המידע הדרוש.