ישראל היא מדינה צעירה מאוד עם אוכלוסייה צעירה ביחס למדינות אחרות בעולם המערבי. בתחילת הדרך אוכלוסיית המדינה התבססה על מיליוני עולים וילודה גבוהה, וברבות השנים העולים החדשים התבגרו, וגם מי שנולד לאחר קום המדינה כבר הגיע לגיל השלישי. כך, בשנים האחרונות, חלה קפיצה גבוהה במספרם של בני גיל הזהב ביחס לאוכלוסייה הכללית, כך שהצורך בפתרונות דיור כמו בית אבות יוקרתי איכותי עלה באופן ניכר. תוסיפו לכך את העלייה בתוחלת החיים והתארכות שנות הפרישה, מה שמגביר את הצורך הזה עוד יותר. 

בתי אבות עשו כברת דרך ארוכה לעומת איך שהם נראו בשנות ה-70 וה-80 ועד איך שהם נראים היום, וגם באופן שבו אנחנו תופסים אותם. פעם לכל פתרון דיור עבור בני הגיל השלישי קראנו ״בית אבות״, מבלי להבחין בין הסוגים השונים. היום כבר יש פתרונות רבים, בהם דיור מוגן למבוגרים עצמאיים, ובתי אבות ברמות שונות עבור עצמאיים, סיעודיים, תשושים, ותשושי נפש. גם רמת בתי האבות השתנתה וכיום אפשר למצוא גם בית אבות אקסקלוסיבי עם רמת שירות שלא נופלת מבתי דיור מוגן יוקרתיים.  

מהו בית אבות יוקרתי

לא תמיד מה שאנשים תופסים כבית אבות יוקרתי הוא אכן כזה. כשהצוות שלנו מקבל פניות בנוגע לבית אבות יוקרתי, רבים מדברים על דברים כמו אקווריום מרשים בכניסה ומנורת שנדליר שזורקת את המחשבה שלנו לאיזו אחוזה אירופאית ציורית ומרשימה. כן, הלובי המפואר עם אבני השיש בהחלט משדר מראה יוקרתי, אך יש קריטריונים אחרים, חשובים הרבה יותר מהמראה, שחייבים לשים אליהם לב. 

כשאנחנו צעירים ובריאים ומבקשים מאיתנו להגדיר ״יוקרה״, אנחנו חושבים כנראה על וילה כפרית אלגנטית, בריכת אינפיניטי בריזורט, אולי גם מסיבות נשף מפוארות, מכוניות גדולות ונוצצות, וגם בגדי מעצבים. אבל כשזה מגיע למגורים בגיל השלישי, יוקרה היא הרבה מעבר לדברים חומריים ושטחיים והיא משפיעה על כל תחומי החיים. כשאנחנו מדברים על בית אבות יוקרתי, אנחנו צריכים להתייחס יותר לאיכות שלו – איכות הטיפול, הנוחות, רמת השירותים, ועוד דברים שמיד נגיע אליהם. בחירת בית אבות איכותי יכולה להיות תהליך מורכב, אבל אנחנו כאן כדי לסייע לכם בדיוק בנושא הזה. 

מה ההבדלים בין בית אבות יוקרתי לבתי אבות אחרים?

מה ההבדלים בין בית אבות יוקרתי לבתי אבות אחרים?

מה ההבדלים בין בית אבות יוקרתי לבתי אבות אחרים?

בית אבות יוקרתי לא רק אמור להיראות טוב יותר מבתי אבות אחרים, אלא תפקידו העיקרי הוא להציע טיפול לא פחות ממעולה. כשאתם שואלים את עצמכם איך לבחור בית אבות יוקרתי, אתם צריכים לשים לב לדברים הבאים: 

יחס גבוה יותר בין אנשי צוות לדיירים: בית אבות איכותי מפעיל יותר אנשי צוות ויש פחות דיירים על כל איש או אשת צוות. המשמעות הישירה של צוות גדול יותר היא טיפול טוב יותר כמעט בכל המקרים. אם יקיריכם צריכים סיוע מאיש עזר או מאחות, הם לא יצטרכו לחכות כל כך הרבה זמן לקבלת יחס. בבתי אבות סטנדרטיים, ייתכן מחסור באנשי צוות ואולי ייקח יותר זמן עד לקבלת תשומת לב לקריאה. 

תחלופת עובדים נמוכה: ברוב המקרים, תחלופת העובדים של בית אבות איכותי תהיה נמוכה יותר בהשוואה לבתי אבות אחרים, משום שממש כמו הדיירים – גם העובדים זוכים ליחס טוב יותר. כשאתם משלמים יותר עבור דמי האחזקה החודשיים לבית אבות יוקרתי, גם העובדים משתכרים יותר והם נהנים מהטבות רבות יותר, כך שהם לא ממהרים לחפש מקום עבודה אחר. תחלופת עובדים נמוכה משמעותה יכולת מעקב משופרת אחר הצרכים של כל דיירת ודייר. כך האחיות ואנשי כוח העזר לומדים להכיר באופן עמוק יותר את הדיירים, ולספק להם טיפול איכותי יותר. 

מתקני טיפול חדשניים: בית אבות יוקרתי יפעיל חדר כושר, חדרי ריפוי פיזי וריפוי בעיסוק חדישים שמספקים טיפולים לדייריהם. בבתי אבות אחרים יהיו חדרי כושר טיפוליים, אבל הציוד עלול להיות מיושן או בשטח קטן. 

רמת הניקיון: כדי לשמור על המראה מסביר הפנים, בית אבות יוקרתי נוטה יותר להיות נקי יותר בהשוואה לבית אבות רגיל. חלק מזה נובע ממה שפתחתנו איתו את החלק הזה – ריבוי אנשי הצוות. כשיש יותר אנשי צוות, אפשר להשקיע גם בדיירים וגם במתחם עם ניקיון שגרתי. 

בריכת שחייה: לא בכל בית אבות יש בריכת שחייה, אך בית אבות יוקרתי ברוב המקרים יכלול בריכה. בריכת שחייה לא משמשת רק לפנאי, אלא גם מקום לטיפולים לשמירה על יכולות תנועתיות גם עבור דיירים סיעודיים. פעילות גופנית במים עם מדריך מועדפת על ידי רבים מקרב בנות ובני הגיל השלישי. 

תפריט תזונה מותאם אישית: בית אבות אקסקלוסיבי יציע מגוון אפשרויות מזון וההיצע יהיה רחב יותר ומושך יותר בהשוואה לפתרונות דיור אחרים. התפריט יכול להיבנות על פי העדפות התזונה האישיות ואפילו להיות מוגש בזמנים שונים של היום, לאו דווקא בזמני ארוחה קבועים. 

חדרים ואבזור: בתי אבות מציעים לרוב מיטה בחדר זוגי או בחדר לשלושה, אך יש אפשרויות גם לחדר ליחיד, בעיקר בבתי אבות יוקרתיים. האבזור מתקדם יותר וחדיש, כמו למשל מיטות מותאמות ומתכווננות לנוחות מקסימלית של הדיירים. 

מחירי בית אבות יוקרתי – כמה זה עולה?

אחת השאלות הראשונות שאנשים שמחפשים מידע בנושא שואלים נוגעת אל מחירי בית אבות יוקרתי. אנחנו לא יכולים לנקוב כאן במספר מדויק, משום שבתי אבות פרוסים ברחבי הארץ והמחירים בית בית אבות יוקרתי במרכז לבין בתי אבות בצפון או בדרום משתנים באופן ניכר, וכמובן יש הבדל בין מחיר עבור דייר בחדר יחיד, דייר בחדר זוגי, או דייר בחדר לשלושה. בנוסף, העלויות של מחלקות סיעודיות או בתי אבות סיעודיים יהיו גבוהים יותר בהשוואה לבית אבות לעצמאיים או מחלקה לעצמאיים, בהתאם לרמת הטיפול שיש לתת לדיירים. באופן כללי בלבד נגיד שבית אבות לעצמאיים עולה בין 9,000 ל-15 אלף שקלים בחודש, כשבית אבות יוקרתי להיות בקצה הגבוה של הסקאלה. 

איך לבחור בית אבות יוקרתי?

אם אתם מעוניינים לסייע להורים שלכם או לסבא וסבתא במעבר לבית אבות יוקרתי אך לא יודעים איך להתחיל את החיפוש, צוות היועצות שלנו תמיד שמח לעזור. חברות הצוות עורכות סיורים קבועים בבתי אבות ברחבי הארץ וההמלצות שלהן מתבססות, בין היתר, גם על מראה עיניים. אתר ההורים שלי מעניק שירותי הכוונה לבתי אבות איכותיים, החל משלב הייעוץ הראשוני ועד לשלב ההשמה, וכל זה ללא שום עלות מהצד שלכם. זה לא מבצע ולא הצעה חד פעמית, אתם יכולים להתקשר או להשאיר פרטים כאן באתר, ונתחיל בדרך משותפת לקראת מעבר לבית אבות יוקרתי עבור היקרים לכם מכל.