ביקורי משפחה בדיור מוגן: נוהל ביקורים במתחמי הדיור

דיור מוגן היא מסגרת דיור מצוינת ומעשירה עבור בנות ובני הגיל השלישי ששומרים על תפקוד עצמאי, לא זקוקים לעזרת הזולת בהתנהלות היומית שלהם, ושהגיל עבורם הוא באמת רק מספר. בתי הדיור המוגן מאפשרים לאותם צעירים בנפשם להכיר אנשים חדשים, ליצור חברויות חדשות גם בגיל הזהב, והם מספקים שורה ארוכה של חוגים ופעילויות העשרה לגוף ולנפש. למרות זאת, יש כאלה שחוששים מהמעבר בעיקר בגלל נושא ביקור משפחה בדיור מוגן. החשש הוא שהדיור המוגן גורם להתרחקות מהילדים והנכדים, והחשש הזה אינו נכון. 

שעות ביקור בדיור מוגן

דיור מוגן אינו בית אבות, הוא לא מתנהל על פי לוח זמנים, אין שעות קבלה או שעות ארוחה, וכל אחד הדיירים מחליט בעצמו באילו מהפעילויות הוא משתתף, באיזו תדירות, מתי הוא נפגש עם חברים ומתי הוא נמצא לבד בבית. המסגרת הזו מתנהגת באופן דומה למגורים בדירה רגילה, תוך מתן מעטפת לצרכים הייחודיים של בני ובנות הגיל השלישי. הרעיון הוא לתת אווירה של חופשה בלתי נגמרת בשנות הפרישה הארוכות, עם מינימום הגבלות. 

הדיירים והדיירות בבתי הדיור המוגן רשאים לארח בביתם את מי שהם רוצים ומתי שהם רוצים, והנכדים יכולים לבוא מעת לעת ולישון אצל סבא וסבתא ממש כמו שאפשר לעשות זאת בדירה רגילה. אין שעות ביקור בדיור מוגן באופן נוקשה כפי שיש בבתי אבות, אך יש לעמוד בחוקי המקום בנוגע לשקט ולשמירה על פרטיותם ורווחתם של הדיירים האחרים במתחם. 

ביקורי משפחה ונכדים בדיור מוגן

הזכרנו בקצרה את נושא המשפחה והפחד מכך שבעת המעבר לדיור מוגן בני המשפחה יפחיתו בביקורים בהשוואה לדירה הרגילה. תנו לנו להפיג את החשש הזה. לא מדובר במסגרת אשפוזית ואין אווירה שלילית כשמגיעים לבית. דיור מוגן הוא דירות לכל דבר, לא יחידת דיור עם שותף אחד או יותר לחדר כפי שקורה בבית אבות. עבורכם, בני המשפחה, ביקור בדיור מוגן הוא בדיוק כפי שתבקרו את ההורים בביתם – אתם מגיעים לדירה שלהם, יושבים איתם על המרפסת או בגינה אם מדובר בדירת גן, ואפשר גם לרדת עם הנכדים לגינות והמתקנים שבדיור המוגן. 

נושא המיקום חשוב גם הוא. יש אנשים שרוצים להמשיך לגור בשכונה או בעיר שבה הם כבר גרים כדי להישאר קרובים לכל מה שהם מכירים – החנויות, רופא המשפחה, מרכזי הבילוי והמסעדות שהם מכירים. אחרים רוצים לעבור לגור בעיר אחרת ולשנות את אורח החיים שלהם בגיל השלישי. ויש כאלה שרואים בכך הזדמנות לעבור לגור בסמיכות לאחד הילדים והנכדים שגרים רחוק מהדירה הרגילה. כל משפחה עם הרצונות והצרכים שלה. 

בחרו בית דיור מוגן עם נגישות גבוהה בתחבורה הציבורית או עם חניה עבור ביקורים עם רכב, וכך תוכלו להמשיך עם ביקור משפחה בדיור מוגן באופן תכוף אפילו יותר ממה שהייתם מבקרים את ההורים בביתם. בתים ומתחמים רבים עושים הכל כדי לעודד קשר עם בני המשפחה ולהגביר ביקור נכדים בדיור מוגן. עושים זאת על ידי פעילויות משותפות לדיירי הבית ובני המשפחה, חגיגת ימי הולדת, ארוחות שבת משותפות, ימי ספורט היתוליים ועוד ימי כיף. כמעט בכל בית דיור מוגן יש גינת שעשועים במיוחד עבור הנכדים שמגיעים לבקר, ואנחנו רואים המון נכדים שמבקשים מההורים להישאר לישון אצל סבא וסבתא. וכשיש כל כך הרבה בני ובנות הגיל השלישי שאוהבים כל כך את הקטנטנים ונותנים להם פינוקים, איך אפשר שלא?

ביקורי משפחה ונכדים בדיור מוגן

ביקורי משפחה ונכדים בדיור מוגן

שעות ביקור בדיור מוגן במקרים מיוחדים

אז ברוב המוחלט של המקרים כבר אמרנו, אין דבר כזה שעות ביקור בדיור מוגן. אולם במקרים מיוחדים, כמו למשל התפרצות נגיף, ניתן להגביל את הביקורים כדי לשמור על שלומם של הדיירים. כך למשל, בזמן הגבלות הקורונה, נערכו הגבלות מסוימות שהשתנו בהתאם להגבלות שהטילה הממשלה על האזרחים. לדוגמה, בזמן שנאסר על אזרחי ישראל לצאת למרחק גדול מ-100 מטרים מהבית, כך היה גם בבתי הדיור המוגן. נכון לעכשיו אין הגבלות מיוחדות על האזרחים, וכך גם בבתי הדיור המוגן. 

נדגיש, דיור מוגן הוא מסגרת שמעניקה לדיירים ולבני המשפחה ראש שקט בידיעה שיש מי שדואג לכם, שאף אחד לא ימצא את עצמו לבד אם קורה משהו, שיש מסגרת חברתית מעשירה שנלחמת במגפה הקשה ביותר בגיל השלישי – מגפת הבדידות, ושהדיירים גרים באזור בטוח שמספק שמירה והגנה 24 שעות ביממה. ביקור משפחה בדיור מוגן, וכמובן – ביקור נכדים בדיור מוגן, הם דבר מבורך, מתבקש, ושכל בתי הדיור המוגן וגם אנחנו תמיד מעודדים. 

אנחנו כאן בחברת ״ההורים שלי״ מספקים ייעוץ והכוונה ללא כל תשלום עד ההשמה בבית הדיור המוגן שמתאים לכם. כשתחליטו על בית הדיור המוגן שמתאים להורים שלכם, תקבלו חוזה עתיר סעיפים שבו כלולים כל התנאים למגורים בבית שבחרתם. לפני החתימה כדאי לעבור על כל אחד מהסעיפים, לשאול שאלות אם משהו לא ברור לכם, לראות אם אפשר לשנות דברים שאתם לא מסכימים איתם, ולא להתבייש לבקש הטבות שאפשר לקבל במסגרת המסלול שבחרתם. שימו לב לכל האותיות הגדולות והקטנות, כולל אלו שנוגעות לביקור משפחה בדיור מוגן שבחרתם.