למי זה מתאים ומהם היתרונות של דיור מוגן לזוג

אחד היתרונות שאנחנו כל הזמן מציינים בתכנים שלנו בנוגע לדיור מוגן, הוא הפגת הבדידות בקרב בני ובנות הגיל השלישי שמתפקדים באופן עצמאי וצעירים ברוחם, רבים מהם איבדו חברים רבים שהלכו לעולמם, וכן בני ובנות זוג שכבר אינם איתם. וזה נכון, בדיור מוגן אכן אפשר ליצור קשרים חברתיים רבים ועמוקים, אבל לא רק. מה קורה אם זוג מחפש דיור מוגן? בתי הדיור המוגן מתאימים כמובן גם לבני זוג, בין אם מדובר בזוג שחי ביחד כבר עשורים רבים ובין אם מדובר בבני זוג חדשים שמעבירים את שנות הפרישה ביחד. 

דיור מוגן לזוג – יש לזה יתרונות!

לפני הכל נדגיש: דיור מוגן, בין אם ליחידים ובין אם לזוגות, היא מסגרת שמיועדת לבנות ובני הגיל השלישי העצמאיים בתפקודים היומיים, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה קוגניטיבית, שאינם זקוקים לעזרת הזולת. אם אתם מחפשים מידע על מסגרת מוגנת להורים שזקוקים לעזרה סיעודית או במקרים של ירידה בתפקוד הקוגניטיבי, מה שאתם מחפשים זה בית אבות. מסגרת הדיור המוגן מעניקה לדיירים מגוון שירותים, פעילויות פנאי ותרבות, חוגי העשרה, פעילות גופנית ועוד, אך המגורים עצמם הם בדירה פרטית במתחם. אורח החיים של הדיירים הוא אותו אורח חיים שניהלו עד כה, ללא אף אחד שמתערב בפרטיותם או ברצונותיהם 

דיור מוגן לזוג מאפשר לבני הזוג להמשיך לנהל את חייהם בדיוק כפי שהיה עד כה בביתם הרגיל, רק עם המעטפת התומכת והמעניינת של המתחם. גם כזוג שמחפש דיור מוגן אתם יכולים למצוא חברים חדשים עם תחומי עניין משותפים, להשתתף בפעילויות ביחד ולחוד, להחליט מתי אתם הולכים ביחד לחוג ומתי אחד מכם קופץ לבריכה ואחת נשארת לנוח בבית. זוגות רבים מתארים את המגורים בדיור מוגן לזוג כחופשה שלא חוזרים ממנה הביתה אחרי שבוע או שבועיים. אם ראיתם את הסדרה המצוינת ששודרה בכאן 11 – ״80 וארבע״, יכולתם לראות שם בני זוג שניהלו חיים עשירים ומגוונים, מלאי עניין ביחד. 

דירה בגודל המתאים לזוג

בתי הדיור המוגן מציעים מגוון רחב של דירות בגדלים שונים ובתצורות שונות. דירות חדר-חדר וחצי או סטודיו מתאימות לדייר יחיד. זוג שמחפש דיור מוגן לרוב יבחר בדירות של לפחות שני חדרים. אם הנכדים אמורים להגיע לביקורים רבים ולישון אצל סבא וסבתא, יש בתי דיור מוגן עם דירות בנות שלושה חדרים ויותר. יש אזרחים ותיקים שממשיכים לעבוד גם לאחר גיל הפרישה, חלקם בעבודה מהבית, כך שאפשר לייעד חדר למשרד. 

אם אתם מרגישים שהדירה הרגילה שלכם כבר גדולה מדי, אחרי שכל הילדים כבר עזבו את הקן ואף הקימו משפחות משלהם, דיור מוגן לזוג מציע דירות בול בגודל שאתם צריכים. עדיין רוצים דירות גדולות ורחבות ידיים? יש דירות פנטהאוז, דירות גן, ואפילו בתים צמודי קרקע עם חצר פרטית ומפנקת. אתם מבינים? דיור מוגן מגיע עם דירות שמתאימות לכל סוגי האופי, הרצונות, הצרכים, היחידים, וכמובן – הזוגות. 

דיור מוגן לזוגות מאפשר לבני הזוג להמשיך לנהל את חייהם בדיוק כפי שהיה

דיור מוגן לזוגות מאפשר לבני הזוג להמשיך לנהל את חייהם בדיוק כפי שהיה

מה חשוב לבדוק כשבוחרים דיור מוגן לזוג

  1. גודל הדירה: כתבנו בפירוט על נושא הדירות, וזה כמובן דבר שחייבים לקחת בחשבון כשבוחרים דיור מוגן לזוג. לא כל בית דיור מוגן מציע דירות גדולות, יש כאלה שמציעים רק דירות סטודיו ושני חדרים, ואחרים מציעים דירות גג – כך שחשוב לוודא התאמה לצרכים שלכם. 
  2. אבזור הדירה: אילו אביזרים מגיעים עם חדר הרחצה והמטבח? חוק הדיור המוגן קובע מה צריך להיות בכל דירה כמו מעקות בטיחות בשירותים ובאמבטיה, לחצני מצוקה, ועוד – ודאו שהדירה מאובזרת בכל הדרוש. 
  3. שירותים ופעילויות: בדקו את רמת שירותי האבטחה, התחזוקה והניקיון של השטחים הציבוריים והפרטיים. בחנו את לוח הפעילויות והשירותים כדי לוודא שהבית שבו אתם מעוניינים מציע לכם את אותם חיים מלאים ועשירים שמגיעים לכם. 
  4. תחושת בטן: כמובן שבחירת הדיור המוגן לא מתבצעת לאחר קריאת מאמרים ותגיעו לסיור במקום. תנו לבטן שלכם את הכבוד המגיע לה – משהו אומר לכם שזה לא המקום הנכון בשבילכם? המשיכו הלאה. אתם אוהבים את מה שאתם רואים – את הדירות, החצרות, הפארק, המתקנים, וכמובן את האופן שבו הצוות מתייחס אליכם ואל הדיירים? אפשר להתקדם עם התהליך. 

דיור מוגן לזוגות מחירים – כמה זה עולה?

אחת השאלות הראשונות שאנחנו נשאלים מאנשים שפונים אלינו לייעוץ וליווי בבחירת דיור מוגן היא ״כמה עולה דיור מוגן?״. באמת באמת באמת שהלוואי שיכולנו לתת לכם תשובה מדויקת על האגורה בנוגע לדיור מוגן לזוגות מחירים ועלויות. אבל לא מדובר כאן במנת פלאפל, גם לא במינוי למכון הכושר, ואפילו לא בטיסה לחו״ל, אלא במוצר עם טווח מחירים עצום הרבה יותר ממה שניתן לדמיין.

מחירי הדירות בדיור מוגן משתנים מרשת לרשת, מיישוב ליישוב, ותלויים במשתנים רבים ובהם גודל הדירה, הקומה, אם יש או אין מרפסת, אם מדובר בדיור מוגן יוקרתי או סטנדרטי, כמות השירותים והפעילויות שכלולות בדמי האחזקה, ובמסלול התשלום הנבחר. מסלול פיקדון כולל פיקדון חד פעמי גבוה ודמי אחזקה חודשיים, מסלול דמי כניסה כולל פיקדון חד פעמי נמוך יותר אך עם שחיקה מלאה ודמי אחזקה חודשיים דומים בגובהם, מסלול דיור מוגן בשכירות חודשית כולל רק תשלומים חודשיים גבוהים יותר משום שהם כוללים גם את דמי השכירות וגם את דמי האחזקה, ובתים רבים מגישים הצעות מותאמות אישית עם איזונים שונים בין גובה הפיקדון לגובה דמי האחזקה. אלו דברים שנקבעים רק בפגישה שמתואמת עם בית הדיור המוגן. 

בנוגע למחירי דיור מוגן לזוגות, דמי האחזקה ברוב המקרים יהיו גבוהים בכ-1,000 שקלים בהשוואה לדיור מוגן ליחיד, כדי לשקלל את העלויות שמתווספות לשני דיירים מבחינת תשלומי החשבונות ועלויות הפעילויות השונות.

דיור מוגן

ן